you are nobody til someone loves you

träffade en pojke i lördags.
På den där middagen,
julmiddagen som framkallde enorm ångest.

han följde med genom halva stan
sen promerade vi på mörka gator
upplysta av juldekorationer..

Hem till honom,
satt och pratade hela natten
bytte erfarenheter och historier från förr.

alarmet ringde, slet mig tillbaka till verkligheten
-måsten

kvällen av slutades med en promenad genom staden
dess blinkande juleljus
hålla handen
juldekorationer och igenombomade marknader
levande stad, så stilla på lucianatten
promenerade bort och iväg,
såg NKs julskyltning
och kvällen avslutades med en kyss
ett löfte om att ses igen

nu kan jag inte äta längre,
och ändå vill jag
det tar emot
det är någonting annat som upptar mina tankar nu
livrädd att förlora någonting jag ännu inte har,
men jag skjuter de tankarna framför mig ett tag till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0