julångest

funderar på att ringa mig in som sjuk till släkten. Ska iväg med pappa till massa människor redan idag.. om bara några timmar. Orkar knappt resa mig ur sängen, är trött och utmattad och ångesten växer varje minut för att tillbringa mer än ett dyng omsvärmad av människor, det gör mig panikslagen. Vill bara stanna hemma hela julen och vänta på att allting ska vara över. Vet inte hur jag ska hantera allt detta.. Middagar med folk jag aldrig träffar annars, glädjeyror som får mig att må illa. julgodis att dö för, men jag kan inte ens titta på det! Vill inte att någon ska se mig...

Längtar efter smala ben och en vacker kropp, är det någonting jag kan få önska mig till jul?! Haft panik de senaste dagarna när jag bara varit tvungen att umgås med folk och äta mat, ännu mer kommer det att bli. Orkar inte detta. Men skönt är det att jag den senaste tiden klarat mig från att hetsa, det är helt otroligt. Kan inte ens börja det längre, lycka. Så länge jag slipper det så är allt annat bättre. Men det gör det inte lättare att umgås med släktingar och vänner. Och dum som jag är har jag anmält mig till en stor middag på Nyår, det kommer förstöra mig, varför gjorde jag det? Jag mår alltid så illa på såna tillställningar.

Nu ska jag försöka ta mig ut i den sista panikjulrushen, trängas med alla andra som inte är färdiga med de svåraste julklapparna till farföräldrar och småkusiner!

Får man sova i timmar och dagar sen? Låsa in sig i en lägenhet med en pensel, färg och en apelsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0